One fucking night left

Gudars skymning är det rätta att säga.

Igår var jag hos en väninnan och käkade lite tonfisksallad och drack en massa bubblor. Pratade skit och pratade allvar, precis som det ska va.
Nej, det blev inte sent eftersom jag är noga med att komma upp på morgonen för att gå hyfsat pigg till jobbet. Var hemma strax innan tio. Jodå, karlbesök. Högljudd TV. Inget hej när jag kom. Fast de kanske inte hörde mig.....Det är väl som det ska kan tänka.

Ikväll blir det flytt av mina saker till en annan väninna. Innan dess ska jag hinna med ett möte och att springa en sväng. På löpbandet. Jag har inte världens bästa skor här i stan. Känner av knät lite, eller är det en ursäkt. Får väl fundera på det.

One fucking night kvar som jag skrev. Idag är också sista dagen på jobbet och det känns så bra.
Blev avtackad med ett fint tal av ordförande i HIV/Aids-projektet igår. Blev rörd. Nästan till tårar, eller till tårar för att vara helt ärlig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg