Gött i va ledig

Ja, dagen till ära vaknade jag tidigt....vid åtta-tiden, och säg inget, det är tidigt för mig en ledig dag som denna. Efter en havregrynsgrötsfrukost så bytte jag om till målarkläder. Gul färg, för omväxlings skull. Södersidan på huset. Sen blev det rally. Fem minuter målning, spring till garaget, fem minuter målning, spring till garaget. Varför? Det regnade i skurar. Kunde efter nån timme eller så konstatera att det jag smörjde på huset rann ner på plåten. Sicket skit. Vattenbaserad färg och regn på det, det blir tunt och rinner. Jag la liksom ner projektet. Nu har vi ätit moules frites, jamen, färska som gubben köpte igår. Det var så himla gott. Till det ett bordsvatten. Kvällen bjuder på tv-tittande och hyfsat tidig sänggång. Imorgon ska jag sova lite längre. Är ju ledig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg