Varför åkte jag till Stockholm?

Visst, jag har fått mycket gjort, men jag har minsann åkt mycket tåg för pengarna också. Eller stått still med tåg, som den rätta benämningen ska vara. Igår kunde de inte fixa ihop två tågset i Krisitianstad. Det betydde att jag missade anslutningen i Hässleholm, Det är ingen kul stad, varken en fredagskväll eller en måndagsmorgon. Jag lovar. Idag, när jag åker tillbaka så kommer vi typ (ungdomsuttryck, jag vet) till Flemmingsberg när konduktören utropar "Idag börjar det inte bra, vi har problem med trafiksignalerna och vet inte när vi kan köra härifrån". Det enda som hördes från passagerarna var en lätt suck. De är vana, förmodar jag. Ja, nu är vi 35 minuter sena. Och ni som är lite kluriga kan räkna ut vad som händer i Hässleholm. Hur som helst. Nu är gavlarna färdigmålade. Elektrikerna har varit där idag för att fixa med elen till vårt Spa. Det ska ju dit jordfelsbrytare och lite sånt. Vi ska också passa på att sätta in lite LED-belysningen i däcket. I övrigt blir det väl målande för hela slanten. Helgen är räddad. Bantningen? Jodå, det går bra. Men jag lär vara sulten när jag kommer hem. Kycklingsallad till lunch gör ingen mätt en längre stund. Nu är äpplet uppätit och jag har en banan kvar. Det ska räcka tills 20.00 och nu är klockan kvart i fyra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg