Måla Zimbabwe

Nej, det hade jag väl inte tänkt göra, men dagen har bestått av båda delar. Började med en massa samtal huruvida vi kan skicka pengar till Zim eller inte. Vem gör vad? När? Ingen tycks veta riktigt. Jo, jag vet att vi ska vara rädd om skattebetalarnas pengar, men om man har följt alla regler, lämnat en bra rapport som är godkänd av auktoriserade revisorer mm, då borde väl det räcka? Dessutom har jag varit på plats och sett att det fungerar mycket bra. Nu har några byråkrater bestämt att det måste till mer papper, papper och papper. Hoppas vi löser det här nästa vecka. Efter arbetsdagens slut (12.00 men jag jobbade till 13.00) så blev det målning för hela slanten. Jag gillar att måla faktiskt. Sen är jag rätt bra på det också. Säger jag. Inte säker på vad gubben säger, men det struntar jag i. Sen fick jag jobba lite till. Fortfarande Zimbabwe och det dilemmat vi sitter i. Hej å hå. Jesus. Imorgon vinner vi mot Göteborg. Det sägs förresten att Ultras är här och ska fördärva så mycket vi har i Hällevik. Sägs vara en supporterklubb från Göteborg som bara har till uppgift att skapa oreda, slåss och ställa till jävelskap. Jag säger då det. Kom hit o jag bjuder på saft och pebakagor, boys.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg