Längtar tills ikväll

När jag får gå och lägga mig igen. Har sovit (?) urkass och är tröttare än tröttast. Ikväll blir det tidig sänggång .
Nu är sommaren slut förresten. Åtminstone om man tittar på hur temperaturen ska bli den närmaste veckan. Ingen höjdare det här. Fast en annan, det vill säga jag, har tur. På lördag åker jag till Sydafrika. Jodå, vintern är på väg dit eller kanske redan har kommit. Fast nu är ju inte deras vinter som våran eller så. Det kan visserligen dyka ner till plus minus noll under natten men dagarna brukar vara varma. Fast dit jag ska, Durban, där är det alltid sommar. Indiska oceanen värmer upp så gott. När jag kommer hem efter en vecka så får jag verkligen hoppas att sommaren har återkommit. För att vara säker på att inte frysa så har en värmefläkt inhandlats. Den kan man lägga under täcket och ett par minuter senare så är det varmt och gott. Kanske till och med så varmt så att det börjat brinna i lakan och annat, men det är smällar man får ta. Nåja, den är egentligen inköpt till vår camping i sommar så nu vet ni vad vi väntar för väder. Regn, blåst och 11 grader grader varmt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg