Bra och dåligt

Skulle som sagt på samtal idag. Det var sexmånaderssamtal. Vägning, mätning och blodtryckskoll.
Jag HADE gått ner ytterligare i vikt. 8 hg sen sist. Nu har jag tappat 16,9 kilo totalt och nu ska ska jag stå kvar här tills efter sommaren. Sa jag inte det sist också, eller nåt?
Har minskat med 16 cm kring midja, som dock fortfarande inte är någon midja. Den är rak som linjal...och med något mindre utuktning strax över linningen. Åtminstone när jag står upp.

Vid vårt samtal pratade vi om ditten och datten. Bland annat vilka utmaningar jag står inför under sommaren. För min del är det uteslutande bubblet. Då sa min kloka HC; om du sköter mat och motion så ska du inte ha dåligt samvete om du dricker bubbel. Träna eller gå lite extra. Märker du att det går åt fel håll så får du förhålla dig till dig. Tack Marie.
Det dåliga då? Blodtrycket var inte alls bra. 168/98. Jag har ju trappat ner medicinen och vill verkligen inte gå upp i medicinering igen. Det skulle kunna bero på att jag tar den nya magmed för tätt inpå det andra. Det måste gå en viss tid emellan. Nåväl, det blir till att boka tid hos läkaren för att kolla vidare.

Två dagar kvar innan semester. Jag räknar timmar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg