Inte blir man tjock här inte

Alltså, jag har varit på många kongressen och nog fan får man mat. Inte här. Inte än. Frukost javisst, men lunch då? Middag då? 
Kom igår kväll efter en hyfsat lång resa med lite byten. Var naturligtvis hungrig. Kollade programmet och började ana oråd. Tolkade det mer och mer som om att någon välkomstmiddag var det inte tal om. Välkomstdrink blev det. Hur mycket vi vill ha. Jag ville inte ha. Jag ville ha mat. Hade sprungit också, alltså var jag svinhungrig. 
Jag och ryskorna gick till en restaurang och åt fisk med bönor och broccoli. Himla gott men jag blev inte så mätt, men kände mig nyttig.

Imorse kurrade magen. Sulten. Åt frukost. Lite bacon (mager och fin) och två stekta ägg. Till det en kaffe. Lunch. Ja, inte blev det nån lunch heller. De hade liksom missat att meddela att den skulle vi inta en våning ner. Jag gick en våning upp. Till mitt rum. Där väntade min Itrim-bar. Gott och lite mätt blev jag i alla fall. Mellanmål. Antingen kakor eller en bar. Det blev en bar till. Ikväll är det i alla fall middag. Det tror jag mig kunna utläsa av programmet. Eller vet. 

Imorgon får vi lunch också. Vi ska på utflykt. Först ett museum sen en vingård. Där ska vi smaka en massa viner. Jag ska ju springa när jag kommer tillbaka på kvällen. Kan man springa och vingla? Hjärtinfarkt eller ramla av löpbandet, det är frågan. Efter vinet blir det lunch på stället. Kvällen inbjuder till en härlig middag i Beach House. Om dom inte glömmer att ge oss inbjudan. Den har vi inte fått än. Vi får väl se. Jag har i så fall barer över! Det löser sig sa han som sket i vasken, eller nåt.


Kaffe kom en stund senare


Man kan inte få allt. Jag fick "ingen" utsikt


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg