Ett par fantastiska dagar på Jersey

Ska ni resa någonstans så ska ni resa till Jersey. Maken till vackrare ö finns inte. Jag var här för tretton år sen och tyckte det redan då. Tricket är att ta sig hit. Man måste byta flyg och också flygbolag, men det är värt det.

Igår var vi på utflykt hela dagen. Först ett museum där man hade en utställning av vävda tavlor som visade på ockupationen av öarna under andra världskriget. Fantastiskt hantverk och med en precision utan dess like. Bilder följer längre ner. Sen åkte vi till öns enda vingård. Liten och naggande god. Vi fick smaka av dras olika viner och en brandy. De har också tillverkning av choklad. Köpte lite av varje med mig hem.
Kvällen tillbringades på en restaurang vid havet. Så vackert. Så trevligt. Och så gott. Present fick vi minsann också. Männen en penna av finare slag. Kvinnorna ett par örhängen alternativt ett halsbandssmycke. Jag drog vinstlotten. Vackra örhängen av Jerseypärlor. 


    Under vinprovningen

   Den vackra trädgården

       Utsikten från mitt bord på restaurangen

    Mitt trevliga sällskap. Två ryskor och en från Belgien.









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg