Hemma

Nästa helg ska jag definitivt tillbringa i hemmets lugna vrå.
I fredags var vi på After work på Dagmars. Är väldigt länge sen jag var där. Vi hade väldigt trevligt, men maten var verkligen inget vidare. Tog stekt fläsk med löksås, men det smakade absolut ingenting förutom att fläsket var väldigt salt. Vi hade dock trevligt sällskap. Ett par som hade flyttat till Stiby för några månader sen. Hon är född här nere men har bott i Göteborg i många år. Veckopendlar till Stockholm gör hon också. Jobbar på ett hotell vid Hötorget. Världen är liten. 
Han jobbar på Länsförsäkringar. Och jag som är i färd med att byta bolag. Har fått en offert från Folksam, som ringde mig förra veckan. Så, nu kan man pressa vidare. Ska ringa den nya bekantskapen imorgon.

I lördags var vi hos grannen på spelkväll. Mitt lag vann, men pokalen gick till Strandvägen. Det är jag glad för, för fulare pokal finns inte att uppbåda i denna värld. 

Julklappar är inhandlade till barnbarnen. De blir säkert glada. Det blir inte föräldrarna. Ska köpa öronproppar till dom i julklapp. 

Idag blev det springa av mellan tågen. Skönt att ha lite kondis vid såna här tillfällen. Tur att jag hann, för nästa tåg var inställt. 

Ikväll blir det lite spring och lite cross. Sen har vi gruppsamtal på itrim. Kul. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Långt emellan inläggen

Thumbs crossed

Johannesburg