Ja vad ska man säga

Satte in en annons på. Bostaddirekt och började sen söka. Mejlade om ett rum, som inneboende, här på Kungsholmen. Väldigt trevligt område. 
Två minuter efter jag skickat mejlet så ringde en dam. Hon verkade trevlig, och var trevlig, och vi bestämde att jag skulle titta på rummet vid 17. 
Sagt och gjort. Läget var fantastiskt. Lugnt trots mitt i stan. Fin innegård. Det slutar där. Rummet var iofs lagom, men med en massa möbler i rysk/polsk stil. Stora buketter med plastblommor i alla de möjliga färger. En "kristallkrona" i taket i rosa som lyste upp rummet som en lampa i en operationssal. Själv sov hon i "vardagsrummet/hall" i en säng som fälldes ner från ett skåp. Precis utanför dörren till mitt rum. Lite fängelsekänsla över det. Tillgång till kök men pytteliten plats i skafferiet och kylskåpet. Ingen tillgång till frys eftersom där hade hon allt sitt. Tillgång till badrum, inte mycket plats för egna saker. 
Hon ville dessutom att jag skulle putsa hennes fönster två ggr om året eftersom hon är halvt sjukpensionär. Kostnad för allt detta 4500:- i månaden.
Det ringde dessutom en dam från Vallentuna. Hon hyr ut ett rum för 4000 men då får jag ta pendeln in som tar en halvtimme. Oj så svårt. 
Men det första kändes inte rätt. Får fundera över natten.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg