Tänkte o och tänkte om igen

När jag slutligen kröp i säng så hade jag bestämt mig för att skicka några frågor till UHD (uthyrningsdamen). De viktigaste rörde sig om det var möjligt att ta bort en del av möblerna rummet och huruvida om båda garderoberna i rummet var mina. Fick jag ett ja så skulle jag nog kunna tänka mig att hyra hos henne. Jag fick ett nej. Möblerna kunde inte placeras någon annanstans. Förrådet var proppfullt. Den ena garderoben hade hon kläder i som hon använde ibland. Vilket natuligtvis betyder att hon går lite hur som helst in och ut ur rummet. Inte okay. 
Tackar nej på måndag har jag bestämt.
Vallentuna struntar jag nog i.
Har skickat ett nytt mejl till en kvinna i Johanneshov. 14 minuter med tunnelbanan in till stan. Fick svar direkt. Hon är 51 år och arbetar femskift. Särbo. Katt. Vi ska träffas på tisdag för att se om allt känns bra. 

På tåget hem hade jag sällskap med en underbar kvinna. Vi pratade oavbrutet. Om jobb. Om barn. Om barnbarn. Om jul, mat och allt mellan himmel och jord. Hon var över 80 år och så himla klar. Vilken kvinna. Så vill jag vara när jag är så gammal.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Långt emellan inläggen

Thumbs crossed

Johannesburg