Lite lagom med arbete

Det var väl det jag behövde. Har jobbat så otroligt mycket och det kändes skönt att sova lite längre i morse. Hann med det jag skulle i alla fall.
Sen eftermiddag blev det en PW. Sprang lite också alltemellanåt. Vill skona knäet, så det blev ina längre sträckor. 
Vägde mig imorse. Har gått ner det där kilot igen. Skönt. Tror jag börjar lite lite nojig. 
När jag satt i sängen och jobbade i SA så var där en spegel på väggen. Såg hela mig. Jag är fortfarande tjock. Det var första tanken. Andra tanken. Tredje tanken. Jag VET att jag inte är det, men vid vissa tillfällen tycker jag det. Behöver jobba med självkänslan. 
Min HC sa; - ser du dig själv som en tjock person som tillfälligt är smal? - eller ser du dig som en smal person som tillfälligt var tjock?  Är det det första som gäller så är det lätt att falla dit. "Man är ju ändå tjock" "Jag misslyckas alltid ändå" "Jag är inte värd att vara smal"
Jobb. Jobb. Jobb. Mentalt.

Nu håller jag på att titta efter en julkläning. Drömmen är en röd som är lite åtsittande (då kan man inte äta så mycket....haha). 
Ska ge mig ut i vimlet i Sölvesborg på lördag.

Middagen ikväll


Lax med mycket chili och vitlök. Till det serverades en vanlig enkel isbergssallad 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Långt emellan inläggen

Thumbs crossed

Johannesburg