Möten, möten och lite fler möten

Ett par bra möten idag följt av två måltider som har varit lite officiella. 
Imorgon bitti kommer hälsoministern till vår konferens och jag och en till har fått till uppgift att eskortera honom in i lokalen. Nu funkar det inte riktigt som i Sverige. Här är de lite mer än andra, tror de eller vill de tro. Det betyder att han skickar en person som kommer en timme innan och  som ska se till att han har en soffa att sitta i samt lite förfriskning. Sen går de aldrig ensamma in i lokalen utan ska bli eskoterade. Vi ska vara uppklädda som för Nobelfesten.

Jag var och sprang på gymet i morse. Det gick ganska bra faktiskt. Tror inte att jag hinner mer under de två dagar jag har kvar. Arbetet börjar tidigt imorgon och håller på länge. Likadant på torsdag, skillnaden är bara att jag åker hem på kvällen. Hoppas jag. Zambia ska besökas av femton, 15! statschefer. De kommer in på torsdag och ska bo på detta hotellet. Det kan betyda att alla gator och vägar stängs av. Har varit med om detta en gång förut här. Då var det Laura Bush som kom. All, säger alla, vägar var avstängda. Vi får väl se sa den som sket i vasken.

Zambia firar 50 år av självständighet. På fredag. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg