En deprimerande vecka

VJa, inte så att jag har varit deppad men allt, nästan, som vi pratat om på utbildningen denna vecka har varit lite åt det hållet.
- EU. Ja, efter den genomdragningen så var man inte så positiv. 
- Förtagsanalysen. Hur lätt ska det egentligen vara att lura både arbetstagare och myndigheter. Fy rackarn. Jag kollade ett företag som jag känner genom mitt jobb. Ja, jo, jag hittade en del intressant. Vad det sen betyder vet jag inte riktigt. Än.
- Massor av läxor som bara säger mig....Hur ska jag hinna? Hur ska jag hinna? 
- Dottern ska göra ett uppehåll i utbildningen. Känns sådär. Men det är hennes liv.

Men, rent fysiskt mår jag som en prinsessa. Sover hyfsat bra även om jag vaknar tidigt.  
LCHF, alltså det är toppen. 
Igår gjorde vi kyckling i ugn med grönmögelost, annan ost och chili.
Imorse kände jag att jag ville ha nåt annat än ägg. Blev LCHF-pannkakor med grädde och några blåbär. 
Testade att göra ostpuffar i eftermiddag. Spännande. Brieost i micron och poff så blev det krispiga ostbuffar. 

Ikväll blir det leverkorv med gräddsås och stekt spetskål och blomkålsmos. 

Gårdagens middag 

Ostpuffar. Bild lånad

Pannkakor. Bild lånad







Kommentarer

  1. Är man bra på att laga mat så är Lchf ingen konst, jag måste ha kollisar ...
    Vad ska dottern göra under uppehållet då?

    SvaraRadera
  2. Skoltrött säger hon. Tror killen i Karlskrona drar lite också.

    Alla kan laga mat! Eller ska vi äta innan vi kommer ;-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen