Ops, snart fredag. Igen

Känner kanske att detta är en klagoblogg på hälsan. Så, då börjar jag med att skriva att jag faktiskt mår bättre. Halleluja moment.

Ny kollega på jobbet. Trevligt. Känner henne sen Sthlm. Hon ska vara hos oss tillfälligt....några månader...till jul....eller jag vet inte.

Åh, så sötsakssugen igår. Gick runt som en katt som smög efter en mus....men nä, hittade ingenting.
Idag körde jag in till affären när jag körde hem. Inga sötsaker, men jag ville ha fläsksvålar, så det blev det.

Efter många om och men så har vi nu hittat en färsk skinka. Tror vi. Dålig svenska i kombination med förklaring, färsk, inte saltad. Färsk inte saltat. Nätad. Nätad. Utan ben. Utan ben. Jag förstår, var svaret. Ja, gubben får väl se när han hämtar imorrn. Slaktaren närmast har stängt så det blir en tripp till Najsåm.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Förhandling, värvning och annat