Söka hjälp eller?

Hm. Idag skulle jag börja med en Lönerevision i Nogersund. Efter det ett medlemsmöte i Ronneby. Japp. Går ut i bilen och lägger matlåda och handväska i kofferten och undrar vart fan jag gjort av portföljen. Tänker. Tänker. Tänker. Shit, jag har glömt den på folkets hus igår. Sätter mig i bilen och ringer till företaget och undrar om vi kan boka en ny tid. Det gick bra.
Startar bilen och ringer till jobbet. Är det möjligen någon som sett eller tagit hand om min portfölj. En kollega springer upp och ner och ner och upp. Ringer efter några minuter. Nej, ingen har sett xen. Jag svär. Han ska kolla igen. Jag kör. När jag är upp vid Hagalund tänkter Biggan till. Skulle det möjligen kunna vara så att jag satt den i baksätet? Nä, det gör jag ju aldrig.
Stannar bilen vid en bussficka. Går ut, öppnar dörren. Voilà där är den. Dåligt av kollegan att inte hitta den i mitt baksäte. Dags att göra en alzheimertest eller?
För nån vecka sen letade jag befriat efter telefonen. Hade den i bakfickan. Där har jag aldrig den.  Em la den där, undrar jag!? Nån jävlas med mig.
God onsdag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen