Nu är hälsan på topp - not

Förbannade mög. Minns ni att jag hade ett alldeles för högt blodtryck vid jul och ett par veckor efter? Trots alla förbaskade mediciner som ska hålla det nere. Bokade tid sent om sider. Var där den 5 februari. Blodtrycket var toppen och läkaren menade på att min mätare kunde vara kass. Njae, nu trodde jag ju inte på det eftersom jag känner tydligt när det inte är ok. Mina kaliumvärde var inte de bästa vid det tillfället heller. Fick tid för att ta nytt tryck och nya prover. Jag var där igår. Har kännt att det inte är helt ok. Jag fick ligga en stund och trycket visade på 173/83. Jävulens mög. Proverna vet jag ju ännu inte. Stress? Ja, förmodligen så hjälper det väl till också. Det är så in i bomben mycket just nu. Sitter och skriver mejl och läser dem på kvällar och helger. Hinner inte annars.

Nå, hur ska detta regleras? Äter maxdosen av flera mediciner.

Träningen löper på fint. Vi ska till Gbg till helgen och ska på spinning på lördagen. Dottern har bokat på SATS. En timme.



Kommentarer

  1. Kanske ska utöva lugnare träning såsom yoga istället för så många spinningpass om du är stressad

    SvaraRadera
    Svar
    1. Körde lite lugnare idag än jag gjort tidigare. Blev inte sämre i alla fall

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg