Valborg

Hade tänkt att vara lite ledig i eftermiddag. Det sket sig. Jag fick några konstiga telefonsamtal. En som ringde och sa att idag säger han upp en person. - Det går inte, sa jag. -Jo, sa han. - Nej sa jag. Du måste varsla och sen förhandla. Finns en lag att följa. Hur det slutar står skrivet i stjärnorna. Ska dit nästa vecka.
En annan ringde, - Hej, jag måste ha en ny diskussion med dig. Styrelsen godkänner inte vår löneförhandling. Hm, protokollet är underskrivet av båda parter. Medlemmarna får avgöra.

Fick det mesta gjort i alla fall. Mycket adminjobb.

Idag fyller lilla My 10 år. Lilla vännen. Så fin på alla sätt. Hon har hjärtat på rätta stället. Tänker på alla och är så omtänksam. Finaste lilla vännen.

Imorgon lite protestmarsch. Sen intensivt arbete igen ett par dar. På söndag åker jag till Sthlm och hem igen på måndag kväll. Jämställdhetsutbildning steg två tisdag och onsdag. Fast jag får nalla på onsdagen för en förhandlings räkning. Jaja, det blir nog bra.

Var på spinning idag igen. Jäklar vad bra jag mår. Vilopulsen ligger på mellan 53 och 57. Det är bra, väldigt bra för en dam i min ålder.
Ofta har jag kring 60 under dagen, när jag inte blir förbannad då.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg