Den nya lägenheten

Så där ja. Nu har jag varit och kollit in min "nya lägenhet". Den är inte liten. Den är jätteliten. Pytteliten. I hallen får jag vara glad om jag kan få in mer än mina skor. Ska vara en jacka eller så också då. Byrån får jag väl såga av på mitten eller nåt. Köket. Ja, det är inget kök, knappt en kokvrå heller för den delen. Kyl/frys står i biblioteket/vardagsrummet/sovrummet. Kokvrån består av spis och vask och ett par skåp. Badrummet är lite stort som det jag har idag. Förlåt, lika litet menar jag ju. Positiva saker om lägenheten. Den är söt, om nu ett boende kan vara det. Gamla bevarade detaljer som hängare, skåp mm. Jag har fönster in mot trädgården och lutar jag mig ut och någon samtidigt håller mig i fötterna så kan jag se Mälaren. Det är inte illa. Jag har mitt kokvråsfönster ut mot den gemensamma balkongen. Där kan jag sitta medan någon serverar mig, via fönstret, en drink eller två. Dessutom är den billigare i hyra. Jag springer inte vilse i den.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg