Man hade önskat

att det var lite lugnt i tågvagnen. Snett bakom mig sitter det en familj med ett skrikande barn. Barnet är inte superlitet utan jag skulle gissa på ungefär fem, sex år. Föräldrarna gullar på - Hur är det min lilla vän, kanske du skulle vara lite tystare. Ja, det är så synd om dig. -Skrik du lite till bara, det kanske hjälper...nå, det sista sa dom väl inte. Men de menar nog fan det. Man kan undra vem som bestämmer i den familjen. Sen kan man undra vidare hur det barnet blir när det blir större och större och större. Hualigen.
Som sagt, det hade varit skönt om det hade varit lite lugnt. Helgen blir hektisk så laddningen hade behövts. Ikväll blir det kalas för Maja. Hon blir 16. Jag hinner inte hem från jobbet innan. Imorgon åker vi till Hovmantorp för den årliga traditionen. Det blir revy och troligen god mat. Hem på söndag för att försöka tvätta lite innan jag far vidare till Ryssland på måndag. Ska försöka hitta en pälsmössa till mig. Svart. Hittar gör jag nog, men den ska också vara hyfsat billig.
Fick programmet för kongressen, förutom att under dagtid följa förhandlingarna, ska vi ha en del kulturella händelser. Vi ska bland annat på Opera, Barberaren från Sevilla.
Nej, nu börjar skrikerierna igen. Snart tror jag att styggabiggan går och läxar upp honom, eller kanske föräldrarna för det är väl där problemet ligger.
Godnatt höll jag på att skriva, och gjorde också

Kommentarer

  1. Jag vill oxå ha en pälsmössa som inte är så dyr:) Kan du köpa till mig? Gärna svart eller så:) kram

    Fostra sina barn är riktigt annars kan det gå riktigt illa..

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg