Idag lagar jag Biff Wellington

Spännande. Jag började med att mixa charlottenlökar med champinjoner. Stekte det med lite smör, salt och peppar. Sen i med grädde och lät det steka ihop till en krämig röra. Sen tog jag oxfilén och brynte lätt runt om. På plastfolien la jag parmaskinka omlott och ovanpå det bredde jag ut svampröran. Splash på med filén och rullade ihop till en rulle. Nu ligger den i kylen och formar till sig. Mot kvällningen till så kommer jag att kavla ut ett par mördegsplattor och rulla in hela härligheten i (ja, jag ska inte ha plastfolien på). Sen ska den in i ugnen och stekas till 60 grader (dottern i familjen gillar inte blodigt kött tyvärr). Till detta håller jag på att reducera rödvin - rom till en härlig sås. Pommes Dushesse serveras till. Den gör jag på mitt egna lilla sätt med vitlök, parmesan, salt o peppar och en skvätt grädde och smör och en äggula. Efter detta är vi färdiga att lägga oss.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg