Det är inte varje natt som

jag sover bra. Inte varannan heller för den delen. Inatt var en sån där skitnatt. Det brukar söndagsnätter vara. Därför går jag till sängs tidigt eftersom jag vet att jag kommer att ligga vaken länge innan John Blund kommer. Så gjorde jag även igår. Klockan var endast halv tio och när maken kröp i säng vid halv tolv var jag fortfarande vaken. Det dröjde nog en timme till eller så innan jag föll i någon sorts dvala. Tro inte att jag sov som en stock tills klockan ringde. Kollade klockan ofta. Vände och vred mig och funderade på om jag hade satt på ljudet på telefonen. Det hade jag. Fast klockan var ställd alldeles för tidigt. Den ringde redan lite efter fyra. En hel jäkla timme innan jag skulle gå upp. Tror nu någon att jag somnade om? Näe, jag låg och tänkte en stund, om jobb, lägenhet, Ryssland och lite till, innan jag gick upp. Nu är jag trött och hoppas på en god natts sömn den kommande. Blir det inte det, så kommer det en tisdag och då jäklar, då ska det sovas.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg