Idag åker nog julen ut

Lite synd är det väl eftersom granen är så grön och inte ett barr har den tappat heller. Men, jag tror att det blir så ändå.
Sover allt bättre, när jag väl ligger i sängen vill säga. Är uppe och springer för att kissa minst två gånger varje natt. Värdelöst. Inatt har det varit tre gånger. Är väl åldern eller nåt. Hur som helst så somnar jag direkt efteråt.
Inget besked om  någon lägenhet har jag heller fått. Jag skulle fått det i december, men han, HR, sa i och för sig inte vilken december. Vilket skulle kunna betyda att jag kan bo kvar.....Fast fan trot.
Jag och Sanna skulle åkt till Stockholm idag men jag har tagit ut lite ledighet istället. Trodde att jag skulle vara för sjuk för att inte orka men jag mår ju så mycket bättre (är det inte ett tv-program?) så jag tar ledigt. Vi kunde inte omboka biljetterna så där gick en tusenlapp upp i rök. Tanten på SJ blev lite snorkig när jag sa att då tänkte jag låta biljetterna vara kvar. Varför då? svarade hon, ni ska ju inte åka. Får vi inga pengar tillbaka så ska ni inte kunna sälja dem en gång till, svarade jag. Fattas bara. De vill både ha kakan och äta den. Fy SJ.
Nej, nu ska jag snart hämta dagens tidning. Den är inte läst trots klockan börjar närma sig lunch.
Ha det fint därute i rymden.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg