Underbara fredag och en liten test

Äntligen är den här höll jag på att skriva (och skrev), tiden går ju så vansinnigt fort så man hinner inte liksom med sig själv. I morse kunde jag konstatera att nu ska jag bara bo i den gamla lägenheten en natt till, sen sker själva flytten. Vilken tur att det bara är två trappor upp. Det är fortfarande en hel del att asa och dra på.
Två  morgnar, på väg till jobbet, har jag kört ett experiment. Jodå, jag går till och från arbetet varje dag och lite ger det väl. Nåväl, experimentet då. Det började med att jag numera lyssnar på musik via Spotify, på väg till arbetet och i regel (alltid) är det mycket bra musik, typ Ranelid eller Flinck. Lyssnar man på detta så ler man, utan att liksom tänka på det. Sen tänkte jag på det en gång, att jag log alltså. Och då tänkte jag vidare liksom. Kanske jag skulle testa med att titta folk i ögonen och le. Skulle jag uppfattas som en snuskgumma, tokiggumma eller som en trevliggumma? Sagt och gjort. Läppstift på och ett leende, glo folk i ögonen och se sådär allmänt trevlig och glad ut, det blev min mission. Vad skulle hända? I början kändes det lite töntigt, det ska villigt erkännas, men det ska jag också säga, nästan alla jag har mött har tittat tillbaka och lett mot mig också. Hela tiden. Och jag kan nästan garantera att jag har gjort deras dag lite gladare för de har minsann gjort min vardag lite gladare. Visst, det finns säkert en och annan som tycker att det är en toka som dom möter, men det tar jag. Vill dom se sura ut och ha en trist dag så må det vara upp till dom.
Så, gå ut i vardagen, le lite mer och ni får många fina leenden tillbaka. Puss och kram på er.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen