Operationsdagen

Sov bättre än väntat i natt. Hade sen bara fem minuters promenad till kliniken. 
Fick genast mitt rum och kunde duscha och ta på mig badrock, T-shirt och sockor. 
Sen fick jag smärtstillande och en shot med lite lugnande. 
Klockan tjugo i åtta kom läkaren för att rita lite figurer i ansiktet och ta lite bilder. Det blev sen direkt till operationssalen. Fick en spruta som de kallade champagne. Jag klagade och bad om riktig champagne istället och sa "mer champagne åt folket" Jag var väl lullig. Efter det somnade jag och vaknade upp i mitt rum med en mask över ögonen som konstant höll 14 grader.
Vid tolvtiden fick jag två mackor, yougurt och ett glas juice. Ljuvligt gott.

Jag var så glad när jag vaknade. Har inte mått det minsta illa. Jag brukar alltid kräka som ett svin...om dom nu gör det....härligt.
Innan i rock och allt

Vacker utsikt som man naturligtvis inte kunde se....

Mitt rum

Tre timmar efter op

Åtta timmar efter op.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg