LEDIG

Eller nåt. 
Jo, jag är ledig i den bemärkelsen att jag inte behöver vara på jobbet. Fem härliga dagar med familj och vänner! Det kan inte bli bättre.

Hyfsat lugn dag på jobbet.

Hade en tid hos tandläkaren
- Jag vill egentligen inte se dig, sa jag till tandläkaren när jag kom
- Nej, jag vill inte se dig heller, svarade hon.
Hon tycker lite synd om mig nu. Det gör jag också! Tycker synd om mig alltså.
Nåväl, det var tanden bredvid den jag trodde. Som vanligt så syntes inget på röntgen men det var en djup lagning a la 70-tal typ. När hon knackade på kindtänderna så gjorde det ont i en, inte mycket men lite,
Ny rotfyllning. Nu håller jag på med två såna. Okul kan man säga. Dyrt är också ett ord som passar in bra.
När bedövningen släppte så gjorde det fortfarande lite ont. Det gör det än och det är klart att man funderar över om det verkligen var rätt tand......

Har fått en stegräknare av jobbet. Kul. Från tisdag nästa vecka så kör vi tävling. Vet inte vad man vinner men lite bättre hälsa i alla fall. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg