Påsken är över

Vem snodde den? Gick ju superfort. 
Hade barn och barnbarn och svärson på besök hela helgen. 
Jo, den yngsta dottern har man knappt sett. En natt tillbringade hon hos en kompis sen åkte hon till Kalmar i söndags. Killen drog väl.
Men de små har man njutit av desto mer. Grillning, fika på stan, ridning hos syster och allmänt umgänge har präglat påsken. Så himla mysigt. 

Skulle lägga min och Sannas resa på bevakning för betalning igår. Tänkte liksom gå in och kolla om priset hade gått ner. Jag har ju tecknad en försäkring som gäller för just det. Går priset ner så ska jag betala det lägre priset. Gäller fram tills 60 dagar innan avresa. Döm om min förvåning när den sjunkit ytterligare i pris! Minus tretusen till. Nu är vårt pris 14400 istället för 20000. Fortsätter det så så får vi snart pengar för att åka!

Sommartid! Vilket skit. Man ska kunna njuta av kvällarna eftersom det är ljusare längre. Vem fan kan njuta när man är halvdöd för att man inte somnar pga ljuset? Skottpengar på den som kom på det här. Eller det är kanske drastiskt om jag tänker efter, men lite smisk på rumpan som Scheike sa, det hade inte skadat.

Haft en två-dag idag, dvs en halvfastedag enligt 5:2. Hungrig. Sprungit också och det gör väl inte hungern mindre. Längtar tills att jag får äta frukost imorrn! Fast den blir tradig. Är ju hemmafrukost eftersom jag hämtar viktig person på flygplatsen i Ronneby. 

Jogg-gick i lördags också. Astman satte in med all kraft så det blev mycket gick. Idag tog jag i vart fall min astmamedicin innan. Gick så mycket bättre.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg