Torsdagen snart slut

Och bara en hel dag kvar. Bussen hämtar mig på lördag vid tiotiden.
Skulle jag göra om en resa på egen hand? Ja, skulle jag nog vilja säga. Gillar det där med att kolla in olika saker.

Ikväll gick gick jag ut på restaurang igen. Hade tittat lite på internet och hittat en som fick väldigt bra recensioner.
Den ligger fantastiskt nära där jag bor också så perfekt.
Det är en tapasrestaurang. Älskar dessa där man köper smårätter och testar sig fram.
Nå, jag kom dit. Lite folk men fylldes på allteftersom.
Beställde in ett par rätter men fick fylla på med en. Galet gott när jag var klar kom ägaren fram men en rätt "on the house"
Sen var jag om än mer proppmätt. Då kommer han in med en efterrätt "on the house"
Herregud vad gott det var.

Idag var också första dagen som jag faktiskt pratade med någon, alltså inte bara beställde mat eller så. Ett par från Kalmar som var på samma restaurang som jag. En trevlig liten stund

Chorizo med kryddstark sås


Efterrätten som de bjöd på

Restaurangen. Härligt

Räkor i het vitlök. Galet gott

Älskade spanska skinkan

Detta bjöd de på. Något med zucchini och ost. Också väldigt gott

Naturligtvis ett par glas Cava också



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen