Själv eller ensam

Har funderat på det ibland.
Jag kan säga; jag reser själv eller så kan jag säga; jag reser ensam. Betyder ju egentligen samma sak men att resa ensam är som att det påtvingat och att man inte har någon. Att resa själv är mer som ett val.
Fundera på det och känn efter vad du tycker.

Vaknade vid tretiden i natt. Varmt som bara den. Efter en stund blev jag varse att min mage inte ville riktigt som jag. Höll väl på nån timmer sen sov jag en stund till. Fick springa igen.
Eftersom jag inte har några stopptabletter med mig så fick jag ta en övervintrande påse som legat i resväskan sen urminnes tider. Den är egentligen för gallsaltsdiarre och det skulle väl kunna funka. Bara ett problem. Det ska lösas upp i vatten och smakar fan. Dessutom är det som att dricka utblandad sand. Men, jag tog mig ner till matsalen för frukost. Fick behålla. Körde och bubblade men dock.
Tänkte att jag fick vandra ner till ett apotek. Hittade ett på strax över kilometern härifrån. Jag knatar dit. Kommer fram och konstatera att några pengar har jag inte med mig. De ligger i värdeskåpet. Jag får gå hem igen. Hämta pengar och ge mig iväg på nytt.
Jag har klarat hela dagen. Bubblat på men dock. Solat, badat och haft det allmänt trevligt.
De där tabletterna jag köpte var
1) dyra
2) ingen bruksanvisning på annat än spanska.
3) något växtbaserat med bland annat chia
4) otroligt effektiva enligt damen jag handlade av. Max två tabletter om dagen. Annars blir det stopp till jul (alltså, det sa hon inte men man skulle kunna tolka det så)
Ingen träning idag av förklarliga skäl. Nu är klockan nio på kvällen och jag ligger och har dåligt samvete för det.

Tror jag beställer denna till imorrn kväll.


På väg till och från och till och från apoteket så kunde man se hotellet jag bor på väldigt tydligt. Det är stort mina vänner.




Middagen ikväll. Fajitas som de tillagade som man ville ha det. Denna på kött.
En lätt efterrätt och till det lite vatten. Ja, ingen alkohol idag. Ville skona magen.










Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen