Det där med att resa själv

 Hade ju egentligen ingen erfarenhet av det med mer än att resa själv i jobbet. Det är så annorlunda. Då är man kanske ledig en dag eller så och ofta är man trött eller blir bjuden på middag. Så själv är man ju egentligen inte.

Nu har jag varit iväg sen i fredags. Och det är många iakttagelser man gör.
De flesta som reser hit verkar vara par. Men vad händer? De flesta pratar inte med varandra. De sitter och önskar att de är någon annanstans. De suckar. Det tittar sig omkring. Ringer någons telefon så blir personen så glad. Lever upp liksom. Pratar obekymrat på och den andre personer ser än mer frånvändande ut. Så beklämmande att se.

En annan är. Ensam kvinna ses som ett hot. Inte av alla, långt därifrån, men av en del. Det märks tydligt. Lite som kom inte här och ta min man ifrån mig. Det skulle aldrig komma på fråga.

En annan som jag märkte idag var att man tar det för givet att man ska vara två. Beställde en kaffe och konjak i baren. Den där konjaken blev lite väl stor varpå bartendern utbrister; Din man kommer kanske att få lite besvär när du druckit upp den. Jag svarade; Knappast inte då min man inte är här. Han är hemma i Sverige. Han visste inte vad han skulle svara. Kvinnan bredvid log stort.

Har kollat in vårt spa idag. Fantastiskt fint. Ska försöka hinna med ett besök där. Känns bara lite tradigt att gå in när vädret är lysande.



Fantastiskt spa.


Trevligt och bra gym



Dagens middag. Dristade mig till att ge mig ut på stan för att slippa buffen
Gott men inte bäst









Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen