Gran Canaria

Resan gick alldeles förträffligt. Fick ett rum på Sturup som visade sig vara ett tyst rum. Sov i sex och en halv timme enligt klockan och det stämmer säkert.
Hade bokat ekonomi extra på flyget (billigare än att boka mat och bagage för sig). Vilket drag. Fick säte långt fram. Kudde och filt och en fantastik service.
På sätet låg ett paket, jag hade inte beställt nåt, som var från Ving. Långt ifrån alla som fick men vi som åker mycket fick. Två flaskor färdig sangria.

Hade laddat ner ragnarök från Netflix så resan gick snabbare än vanligt.

Och sen denna väntan. Alla drällande turister som ska med bussen. Nån ska kissa, nån får inte sitt bagage, nån ska röka. Till slut kom vi i alla fall iväg.
Men, till mitt hotell kom vi en timmer efter vi startat. Det var avsläpp på allsköns ställen.

Vilket hotell. Så, så stort. Ser mäktigt ut. Härligt poolområde. Fem barer. Kanonfint gym.
Hade bokat ett enkelrum och de är utan balkong. Trodde jag skulle få i källaren men fick våning 5. Utsikt över en trafikerad väg....not nice.
Mat i överflöd. Pensionärer i överflöd, en del med en "härskaminsjäljagfram" attityd. Flest tyskar och holländare.
Själv skapar jag oro i leden genom att sätta mig på olika platser varje måltid. Ja, jag har ju bara lunch, middag och frukost än...men jag kan urskönja en viss tveksamhet hos en del....eller är det bara ren inbillning.

Haft ont i mage och bröst i natt. Samma onda som jag åkte till sjukhus i Stockholm för i somras. Det gjorde att jag visste att det skulle gå över. Nu mår jag prima. Frukosten intagen och ombytt till träning om en stund.







Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Förhandling, värvning och annat