Dekadens

Förfallet med andra ord.
Vilken fredag och lördag det har varit. Fantastik.
Frida, Mattias och maken har varit på besök och vi har varit både gourméer och gourmander. Champagne, anklever, löjrom, tapas, mer champagne, oxhjärta, torsk, sparris, lite mer champagne. Helt, helt underbart med andra ord.
Vaknade i lördags morse med rejäl huvudvärk, snurrig och halsbränna, fyllesjuk med andra ord.

Vi var hemma hos Mattias bror en runda under dagen. Fick veta en anekdot om den där bron som leder till Mariahissen, utanför hans lägenhet. När bron fram till hissen var nybyggd så var man osäker på om den skulle hålla. Då gav man order om att två hundra mentalt sjuka människor skulle tas dit och sen fick de hoppa så mycket de orkade, allt för ett hållbarhetstest. Makabert, med den höll ju uppenbarligen.

Lördagen blev lite lugnare för oss gamla. När klockan var tio, efter en dag fylld aktiviteter, gick vi gamla hem. Ungdomarna fick fortsätta själva på galenheter.

Söndagen lugn och skön. Jag sprang i trettio minuter utan att stoppa en enda gång. Så supernöjd med mig själv!
Sprang dessutom i fredags, så sammanlagt blev det fyra ggr förra veckan. Stum i benen idag kan jag säga.

Nu ger jag mig på att springa utomhus på onsdag. Ska i alla fall ge det ett försök, även om jag kanske kommer att gå det mesta.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen