Klänning(ar)

Hur gick det här till? 
Jag kände mig inte riktigt bekväm i den klänning som jag köpte häromdagen. Provade och provade. Nej. Det var liksom inte jag. 
Jag åkte in till stan för att lämna tillbaka och kom tillbaka med två! Klänningar. En från Filippa K och en från STOCKH LM. Samt ytterligare en tusenlapp fattigare. Men, dessa två tror jag jag gillar. Bara ett problem. Den ena har jag svårt att stänga. Dragkedja i ryggen. Normallånga armar. Men det går. Om man bryter armen. Nästan. 
Nu ska jag prova, prova och prova. 

Funderade på en annan sak. Varför är det så förtvivlat stor skillnad i storlekarna mellan olika märken. Idag blev jag både glad och ledsen. Den ena var för stor i strl. M så där fick det bli S.
Den andra var lagom i 42, så då blev det den.

Bilder


Filippa K


STOCKH LM


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen