Vilken resa det blev

Hade fått en plats precis bakom skynket till businessklass på väg hem från Johannesburg till London. Bra plats i ekonomi extra. 
Bredvid mig var reserverat till en skotte. Kevin. Han hade nog fått lite innanför västen innan han bordade. Hur som helst, planet fick tekniska problem så vi blev stående ett tag. Kevin och jag hade redan börjat prata med varandra och han hade fått veta att jag gillade bubblor. Han undrade om han skulle fixa champagne. 
- Visst, sa jag, men det blir svårt eftersom de inte serverar detta i ekonomi. 
- Jag ordnar det, sa han.
Efter en mycket kort diskussion med flygvärden så, vips. Två glas (stora kaffemuggar i papper) kommer in, fulla till brädden med champagne. Vips igen, liksom, två fulla glas till. Sen var det två fulla människor på rad 31 A och B. 
Nja, så farligt var det kanske inte. Jag blev lite lullig. Kevin lite mer lullig. Han fortsatte med vin och sprit. Jag med vatten. 
Efter ett par timmar bestämde jag mig för att försöka sova. Han svepte in mig i filten och var så trevlig. Somnade. Vaknade. Av en dunk i ryggen. Han hade somnat och ramlade med hela huvudet rakt in i mig. Fick lyfta upp huvudet och säga till honom att luta sig mot fönstret istället. Han bad om ursäkt och sa, många gånger, högt och tydligt....fuck, fuck. 
Nå, det hände bara en gång till med några fler fuck.
Till frukost tog han en  Bloody Mary. Jag? Vatten.

Resten av resan var ett äventyr. Sprang och hann. Sprang och hann. Med alla anslutningar. Det var inte mer heller.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen