Tröttast

Tror jag skulle kunna sitta och sova. Det är ovanligt för att vara mig som har svårt att ligga och sova stundtals. 
Ikväll sprang jag 5 km och det gick bra. Över förväntan efter ett par veckors uppehåll. 

Träffade en gammal skolkamrat på tåget idag. Jag har inte sett henne sen vi slutade gymnasiet. Alltså 1978... Det är ju trettiofem år. Jag tror inte att jag hade känt igen henne så, inte förrän hon frågade om jag var jag....då såg jag att det var Therese från Åryd. 

Mamma verkar trött. Ringde henne nu ikväll. Hon svarade men orkade inte prata. Hon suckade lite, sen tror jag hon somnade igen. Så var det några gånger innan jag fick lägga på. Systrarna sa att hon sovit mest idag. Har fått morfinsprutor istället för tablett under tungan. Det är väl det som gör det.

Någon som vill komma till Sthlm och städa lägenheten? Den uthyres under en helg till den välvillige person som gör mig denna tjänst. 
Här är dammråttor kan jag lova. Men förmodar att det är bättre än vägglöss, som det verkar vara gott om i Stockholm. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen