Nattåg

Ja, det är supersvårt att sovs på ett tåg. Hade fått överslafen i en trebäddskupé. Bara att ta sig upp verkade som ett ogörligt äventyr. Kvinnan som fått mellan erbjöd sig att ta min plats. När tåget avgick visade det sig att den som bokat under inte kom. Så jag fick den. Toppen. 
Men käre tid. Än slant jag dit, än slant jag in i väggen. Ibland lutade vagnen så att huvudet fylldes med blod för att några minuter senare vara halvvägs ute ur vagnen. 
Inte nog med det. Det var VARMT så in i bomben. Trettio grader när vi steg på. Tror inte att det var mycket lägre är jag steg ur i Hässleholm. Sov jag? Ja, det blev nog en timme eller så. 

Mamma är trött. Väldigt trött. Dock var hon glad och inte lika dålig som jag föreställt mig när jag lämnade Stockholm. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen