Tar tid att vänja sig

Börjar inse att jag förmodligen inte kommer att se ut som jag gjorde innan. Jag vet, det var liksom inte meningen heller eftersom jag ville bli av med påsar och häng. Men, jag hade inte trott eller tänkt att det skulle bli en förändring av formen av ögat. Bestämmer mig för att gilla dom, annars är det liksom kört. 

Dagen har varit lika bra idag. Kände lite skav i förmiddags men efter jag sköljt ögonen i droppar så gick det bort. 

Sovit dåligt inatt. Vi fick middag väldigt sent och det brukar aldrig funka för mig. Det gjorde det inte nu heller. Hela matsmältningen satte igång. Varm i kroppen och blodtrycket grå upp lite och att sen behöva sova på rygg också gör inte det lättare. Det ska jag tydligen göra i två veckor.

Ikväll har vi ätit torskrygg med en fänkålssås. Jäklar vad gott.
Sås
Hacka några charlottenlökar fint.
Bryn i smör i en gryta.
Lägg i hackade, inte så fint, rotselleri, ett par champinjoner och nån morot typ. I med det. Ta en halv fänkål. Dela den i hyfsat små bitar. I med det också. Häll på vitt vin så det täcker och sen lite till. I med fiskbuljong. Låt koka ihop lite. Smaka och jag tror du behöver balansera upp med lite socker. 
Låt reducera ner ganska mycket. Sila av grönsakerna. I med grädde. Reducera lite till och red med maizena eller mjöl. Smaklig spis.

Dagens bild


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg