Höll på att dö

Ja, så kändes det när jag startade den första resan mellan Harare och Johannesburg. Tänderna höll på att sprängas i tusen bitar och jag grät. Nästan. Skala ett till tio och det var definitivt en nia på smärskalan. Så har det hållet på hela helgen. Det går från nio till fem till två och sen upp till en nia igen. Hela tiden. På måndag ska jag till tandis. Hoppas verkligen de hittar nåt. Tre gånger på ett och ett halvt år har jag varit där när jag fått ont. Inte som denna gången, men ont. De har inte hittat nånting. De kan inte ens säga vilken tand det är och jag kan ju inte rotfylla alla. 

Det har varit min mans födelsedag idag. Har varit så kass och det känns tråkigt på hans dag. Lyckades i alla fall fixa en god middag. Lax, potatismos med vitvinssås med tryffelolja. Gott. 

Från imorgon börjar jag strikt med Itrim igen. Det har varit för många undantag nu ett tag. Det bådar inte gott. Ska till min HC den 23 april och då ska jag sätta ett nytt mål tänkte jag. Ner ett par tre kilo till. Då behöver jag inte få panik när jag går upp nåt kilo i vikt, som jag förmodligen gjort nu.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg