Mixed feelings

Flyget till Zimbabwe gick som en dans . Var lite orolig att jag inte skulle hinna med bytet i Johannesburg. Hade bokat biljetter från två olika bolag. En den långa sträckan och en den korta. Jag hann och bagaget hann med mig.
Bodde på ett av de bästa hotellen i Zimbabwe. Säger inte allt. Servicen toppen. Rummet okay, men ACn var centralstyrd och kunde varken sättas på eller stängas av. Frös lite faktiskt. Badrumsdörren gick inte att stänga och den var nog allt ganska slitet. Bästa med hotellet var lakanen. Härligt lyxiga lakan. 
Andra kvällen var jag bjuden på födelsedagskalas. Det firas med glädje på restaurang. De tog mig till ett ställe jag inte besökt innan. Så himla fint. Där fick vi bubbel, eller vad vi nu ville ha. Trerätters om det önskades. Fantastiskt trevligt. Bilder inunder. 
På kvällen fick jag tandvärk. En sjuhelvetes tandvärk. Åkte på ett par företagsbesök dagen efter innan min kollega Edith fick köra mig till tandläkaren. Han kunde inte se nåt fel och jag fick utskrivet penicillin och värktabletter. Tandläkaren kostade 20 USD och medicinen 4 USD. 
Sen blev det ett möte till.
Imorse vaknade jag upp till en dödligt bankande huvudvärk. Totalstopp i hela systemet. Feber. 
Det kanske inte var tanden i alla fall utan helt enkelt någon form av influensa alternativt bihåleinflammation. Vet inte. Nu har jag påbörjat mardrömsresan. 26 timmar innan jag är hemma i hemmets lugna vrå. Ber för att allt ska gå bra.












Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg