Klipp

Igår var vi och tittade på bord. Började i Sölve även om jag hade mina tvivel om att hitta nåt där. Det gjorde vi inte heller. Körde vidare till Bromölla. Många fina bord. Åh, de hade ett med perstorpskiva. Gammal femtiotalsnostalgi. Hade så gärna vilja haft det, men det var runt och det gick inte att lägga i nån skiva. 
Vi mätte och flyttade runt den Carl Malmstenstol de hade för att testa. Antingen var borden för stora, både på bredd och på längd, eller så hade de en sarg som gick för långt ner och därmed kom inte stolen inunder. Jag tror vi mätte alla bord, minst två ggr. Sen minsann, sen hittade vi ett bord som jag tyckte om. Min liv å låda, det funkade perfekt. Helt underbart. De hade ett exemplar. Det som var i utställningen. Jag prutade givetvis. Så, från 5000 till 3300 spänn. Rena klippet. Inga repor, inget fel alls men säljaren fick skriva att det var repor i lacken annars hade han fått skit. Hur ser det ut. Det är vitt och bryter perfekt mot våra oljade stolar. Hoppas jag. Vi ska hämta bordet nu.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg