Snuskar - Usch

Ja, eller nåt. Min hyresvärdinna hade herrbesök igår. Och i natt och ända fram till morgonen. Usch då.
Ärligt talat, det känns så där. Hon får väl snuska hur mycket hon vill och jag har heller inget hört eller sett. Gott nog. Men det känns allt lite konstigt att inte veta om man möter en främmande karl halvvägs till badrummet mitt i natten. Nu underviker jag ju det men det kanske "måstas" nån gång.

Har sovit förfärligt oroligt i natt. Först stod de utanför toalettdörren, vilken ligger precis utanför min dörr, och pratade jättehögt i går kväll. Jo, rätt sent, kring halv elva eller så. Sen gick de och duschade. Sen hörde jag nån som var på toa inatt. Inte vad hen gjorde, men dörrhelvetet knirrar som fan själv gnäller. Tidigt imorse, en timme innan jag skulle upp, så vaknade karlen ifråga och gick på dass. Fixade med frukost. Fixade med disk. Fixade med det mesta, förutom att fixa knorrdörren, tycker jag. Jag fann det klokt att gå upp en halvtimme efter honom.
Jo, jag vet att hon bor där också. Jo, jag vet att det är hennes kille/särbo. Men, ett stort men, jag är där väldigt sällan. Sen den 27 mars har jag sovit där fyra nätter. Värdinnan, som jag hädanefter kommer kalla G, har varit ledig denna vecka. Hon kunde väl ha sovit hos honom?
Jo, jag tycker nog att hon försöker ta hänsyn, men det är inte så att det alltid funkar helt ut. Det är säkert inte lätt för henne heller, jag säger inte det, men hon får i varje fall betalt för det, och det är en väldig skillnad

Nåväl, nu är det helg. På väg hem i en hyfsat tyst vagn. Har fått en hel del gjort.

Förresten, vi har fått våra nya, alldeles för dyra, stolar idag. Gubben ringde. Vi får köpa nytt bord också. De går inte in under bordet, varken på bredden eller höjden. Det första trodde jag men höjden.
Nå, pengarna är väl till för att rulla. Tills dess blir det champagne eller nåt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg