Tandläkaren nr 2 på en vecka

Att man kan vara glad för att gå till tandläkaren övergår mitt förstånd egentligen. Men har man lidet alla fasor och smärtor så var det faktiskt det.
Det visade sig att det inte var i nederkäken. Hon bankande på dom alla och jag hade ingen smärta där alls. Däremot så smärtade det rejält på en tand i överkäken. Som vanligt syntes det inget på röntgen. TL trodde inte att det var den tanden. Det trodde jag. Hon borrade sen trodde även hon att det var den. Den var död. Totaldöd (kan man vara lite död?) Hade en liten spricka och förmodligen hade det kommit in bakterier där under en lång tid som till slut slutade med en inflammation in pulpan.....? Ja, eller nåt sånt. Det blir rotfyllning vart det lider. De hade bara tid att borra upp och fylla igen idag. Rotfyllningen sker den 5 juni. Två dagar innan jag åker till Mallis med Sanna. Hoppas allt går bra. Annars får Sanna äta alla tapas och jag får dricka all Cava. Kan ju funka det med.
Jobbar hemifrån denna vecka tänkte jag. Känns lite onödigt att åka upp imorgon och åka hem på onsdag. 10 timmar på tåget kan användas för att skriva rapporter istället. Har två stycken. En från Russia och en från Zim. Dessutom ska jag hålla ett föredrag om Sydafrika den 8 maj, vilket ska förberedas det också. Samt lite inbjudningar för Visum till kongressen mmm. Jag kan nog sysselsätta mig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg