Läkarbesök

Ja, vad ska man säga.
1, blodtrycket mitt som alltid legat lite i överkant (cirkus 140/80) när där behandlat. Ibland sticker det. Som nu när jag låg inne. Då var det som mest 187/100 nåt. Fick ytterligare en medicin. Oppa, idag låg det på 100/60 ungefär. Kommer inte ihåg exakt. Så, nu vet jag varför jsg yrar runt som en fyllehund. Vad gör vi åt detta? Jo, slutar med den medicinen jag fick på sjukhuset och tar ny koll om nån vecka typ.

2, höger lunga är inte läkt. Det hörs dovt därinne sa doktorn. Sen visade han mig bilderna från MR och de såg inte bra ut. Han förklarade hur friska lungor såg ut och detta var bland det värsta han sett. Tack för den staten. Han pratade också om att det såg ut som om de trott att jag haft en propp i lungan. Proverna på vilken bakterie det varit visade både positivt och negativt vad gäller mycoplasma. Kunde också vara fler olika sorter. De har också letat efter papegojsjuka. Jag kommer ihåg att de frågade mig ett par gånger om jag varit i kontakt med fåglar. Han kommer ta kontakt med lungläkaren. Vi får se vad som händer.

3, pulshelvetet. 130 slag i minuten. Hoppsan. Doktorn sa att hjärtat kompenserade för att jag hade dåliga lungor. Sitt still i båten. Det blir bättre....trodde han. 

4, jo, det kunde jag glömma ett tag. Sjukskriven tills den 15/1 men förhoppningen är att jag kommer i arbete långt innan dess. Ska åka på semester den 6/1 till Dublin och det vore bra om jsg kunde jobba ett par dagar innan dess.

5, togs nya prover. En del får de svar på imorgon och är det nåt onormalt så kontaktar de mig. Annars var mitt blodvärde toppen nu! 133 mot en bit under 100 när jag kom till sjukhus. Alltid nåt! 

6, övrigt. Ingen gikt. Inga brutna ben. Ingen hälsporre. Ingen hjärntumör. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg