SANT

Jag är mycket piggare idag! Så himla skönt att inte bli helt "död" bara av att ta en dusch.
Sovit gott i min nya säng inatt. Haft ryggen lite höjd och det är ljuvligt skönt. Behöver inte ha tretton kuddar, som efter en stund, sjunker ihop i nån konstig hög. Bästa köpet på länge.

Idag åkte jag in till stan vid niotiden. Städet skulle komma (Gud vad skönt att nån annan julstädar) och då vill man rymma fältet. Åkte in till ett café som serverar frukost. Träffade en kompis syster, som jag känner lite grann. Vi satt och pratade i över en timme. Hon berättade om sin man som dog i cancer för några år sen. Tragiskt. 
Lev som om det vore sista dagen! Man vet inte vad som händer. 
Hon har också haft lunginflammation, flera gånger faktiskt. Mycoplasma var den som var svårast att bli av med! 

Köpte sen en present till min underbara man för att han är just min man och har gjort allt för mig under hela denna tiden! Älskar honom.

Nu sitter jag i soffan och begrundar det faktum att jag känner mig bättre. Trodde liksom inte den dagen skulle komma, åtminstone inte när jag mått som sämst. 

Ska klippa och färga håret ikväll. Skönt att bli ompysslad. Är gråare än tomtens skägg! Har inte kunnat färga på över en månad och jag brukar färga det var tredje vecka. Tack gode Gud för Labels färgade torrschampo som man sprayar i benan och så! Guds gåva till gråhåriga brunetter!  

Kommentarer

  1. Skönt att höra, ja han e bra för dej din man.
    Ska oxå köpa det sprayet, på jennys?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg