Tillbaka till vardagen?

Det går förbannat långsamt.
Var på jobbet nån timme sent igår eftermiddag. De blev så glada när jag kom och jag blev minst lika glad att se dem. 
Att göra sig iordning är som ett maratonlopp. Det tog nästan två timmar med vila emellan alla moment.
Sen en annan sak, kan inte sminka mig längre (har jag skrivit detta innan?). Ögonen är jättefina nu men jag har ju aldrig haft en globlinje.....och hur fan målar man då? Sen att jag har blivit mer van vid glasögonen och ser förbannat dåligt utan dem gör ju inte det lättare. Ja, nu är ju allt relativt, men risken är uppenbar att det blir lite olika sminkning på ögonen. 

Vaknade inatt med ett tryck över bröstet. Trodde minsann att jag skulle behöva åka in. Tror dock att jag legat för länge på sidan och därmed tryckt ihop lungorna....eller vad tusan vet jag. 
La mig på rygg. Somnade och sov gott till halv tio. Sköööööönt.

Idag har vi varit inne och fikat. 
Innan dess körde vi till möbelaffären. Provade ut en säng. Det blev en höj och sänkbar. Tog utställningsexet och då sparade jag tvåtusen spänn. Bra affär.
Efter fikat gick vi genom stan. Hittade en fin kappa på MQ från STOCKH LM. Skulle köpt en kofta.....
Maken var köpråd och då blev det en svart. Det blev bra, nu kan jag ju ha min fina pälsmössa och stola till. Passade bättre än på den färgen som bilden visar. 

Nu sitter jag i soffan och pustar ut. Slut. Trött. Sugen på bubblor, men det får väl va.

Köpte en svart av denna. 

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg