Ja inte blev det bättre

Om onsdagen gick i kaosets tecken så vet jag inte vad man ska kalla torsdagen för! Det som klarnade på onsdagkvällen gick in i total dimma igår. Vi fick besluta att jag och våra givare ska träffas nästa vecka för att färdigställa allt. Det tar nog några timmar till.
Nåväl, nu är jag i alla fall på väg hem. Klockan ringde 05.00 (03 svensk tid) och efter en snabbdusch och lite smink så gav jag mig ner till receptionen för att betala för rummen. Taxi var beställd till sex så jag hade gott om tid. Det hade jag inte. Maskinen för att betala med visakort hade slagits ut under natten. 24 200 Rubel hostar man ju bara inte upp ur fickan. Vilken tur att jag hade två betalkort och att hotellet hade tre bankomater. Nu gällde det att ta ut en massa sedlar. 4 uttag x 6000 senare och plus 200 cach och betalningen kunde genomföras. Nu hoppas jag bara att revisorn godgänner kvittona också. Men det blir väl en orsak till huvudvärk vid nästa års redovisning.
Flyget kom och gick som det skulle. Vi landade faktiskt nästan en halvtimme innan planerat och därför kunde jag boka om tåget till en tidigare avgång. Det hade jag inget för. Vi är för närvarande 40 minuter sena och just nu hoppas jag att jag inte missar nästa anslutning också. Men det skulle då inte förvåna mig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg