Trött

Känner mig så trött. Det märks att vi har fått mer att göra efter det att en person har slutat hos oss. Ansvaret för Östeuropa och Ryssland är mycket mer än vad jag kunnat ana. Framförallt med projektet som nu ska omfatta två förbund i Ryssland. Nästa vecka ska vi göra en LFA-utbildning, detta för att strukturera upp ansökan, vilken redan är godkänd! I sista stund fick vi ytterligare medel och därmed har vi involverat Bil också. Vad är det dom säger, ju fler kockar desto sämre....På grund av alla snabba ryck borde det nya samarbetsförbundet vara på plats nästa vecka i Sankt Petersburg. Det kan dom inte. Betyder det att jag måste åka till Moskva om ett par veckor igen? Förmodligen. Det är inte lätt att ordna allt via mejl och när dessutom engelskan sviktar lite för våra vänner, ja då blir det liksom inte lättare. Att inte något av förbunden (Bil eller Stål) kan bestämma när vi ska ha seminarierna komplicerar ju saken ytterligare. Dessutom verkar det vara svårigheter att hitta en tolk, i alla fall till vettigt pris. Men eftersom vi inte vet exakta datum så kanske det ordnar sig i alla fall. Sen har vi fått ytterligare en inbjudan till St Petersburg, till ett informationsseminarium. Som tur är så har vi två alldeles utmärkta personer att "skicka iväg". Hoppas bara att dom kan också. Men, saker och ting ska ordnas.
Ni som känner mig vet att jag vill ha allt organiserat och att jag vill vara ute i god tid. Det kan jag inte säga att det är i detta fallet. Tror fan att jag ligger och grubblar på nätterna och att jag är trött.
Nå, nu skriver jag snart fredag och slut för veckan. Det får väl gå som det går. Kanske allt löser sig nästa vecka.
Ett par bilder från en tidigare Rysslandsresa


 Ovan: Ett ungdomsseminarium där vi utbildade i mer generella fackliga frågor


Nedan: Här kör vi ett förhandlingsspel där deltagarna på förhand får bestämda uppgifter. En grupp är arbetsgivare och den andra är den fackliga organisationen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg