Frösen

Steget mellan att vara varm och kall är inte lång. Bara en liten tablett som man tar varje morgon. Nu har vi kommit till säsongen där allt är kallt. Jo, jag vet att det är varmare än vanligt ute och jag tror att det är det som SJ tar fasta på. Här är det full AC och nu fryser jag som in i bomben. Har väl en liten fundering på om det är fel på mitt värmesystem för jag ser inga andra påbultade människor på tåget. Nej, jag bestämmer att det är SJ det är fel på. Ett fel mer eller mindre spelar i det stora hela inte så stor roll.
Nu är det i alla fall helg igen. Ikväll skulle jag vilja ha stekt laxfilé med pressad potatis. Det ska vara färskt annars får det va. Till det blir det i så fall en hemlagad vitvinssås på egen fond av hummer. Mmm, så gott.
Ja, shoppingen igår. Det blev väl inte så mycket men lite i alla fall. Köpte en ansiktskräm från Nuxe. 25 % rabatt så priset blev hyfsat. Jag har blivit så torr i ansiktet, förmodligen pga flygningarna och datoranvändandet, men nu ska det bli bra igen. Tycker mig se en och annan rynka och det är jag INTE glad över kan jag säga. Tillhör det livet? Jo, jag vet, men vill hålla dem borta så länge det går.
Nåväl, det blev ett par härliga ullsockor också. Det värmer gott i vinterkylan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen