HIV och SWOT

Ja, då var denna dagen till ända. Jag är utmattad, totalt slutkörd. Inte för att jag har sovit dåligt inatt, nej då. Jag sov hyggligt bra. Fick upp och kissa några gånger bara (vilket är himla vanligt om man lider av jetlag). Kroppen fattar liksom inte att den ska gå ner i varv och producera mindre urin och sånt som tillhör en normal natt. Det har med hormonet melatonin och göra. Min utmattning beror snarare på att jag har kört två delar information/föreläsning/lett gruppen idag. Först om vårt HIV-program. Det var kul att se att så många ville ställa frågor. Man ska betänka att Indonesien är ett muslimsk land och de kvinnor som deltog (det var nog hälften) var himla alerta. Efter det så körde jag en SWOT (Strenghts - Weaknessess - Oportunities - Treaths) analys om facket. Jag som för nån månad sen knappt visste vad det var, höll i en sån på engelska. Så kul. Vi är inte riktigt färdiga än, utan vi kör T: et imorgon. Förstår ni nu? Varför jag är slut alltså. Jag tänker på engelska. Drömmer på engelska. Pratar med mig själv på engelska och det börjar bli för mycket. Nu behöver jag komma hem och prata lite vanlig hederlig listerländska. I maan aga ja him. Langta.

By the way, a room with a view in Jakarta

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen