Arlanda

Här sitter man nu en blek och lite kylig Alla Hjärtans dag. För ett år sedan var jag i Sydafrika. Där blev jag bjuden (nåväl, fick betala för middagen) på en fantastisk måltid med efterföljande konsert. Det var en dam i övre medelåldern, som tydligen är ganska känd där nere, som sjöng kärlekssånger. Här på flygplatsen är det minsann ingen som sjunger. Varken piloter, resenärer eller flygvärdinnor. Nu bär det i alla fall snart iväg till Finland och Murikka. Det är en kursgård som ägs av Finska Metallii. Jag har varit där en gång innan, i augusti förra året. Det är ett vackert ställe som ligger vid en sjö. Förmodligen lika vackert nu på vintern men betydligt mycket kallare. Prognosen säger minus 7 eller nåt. Fast det är ju lika kallt här i Sthlm
Imorgon ska jag hålla ett litet föredrag. De har en utbildning för internationellt intresserade medlemmar.
Jag åker hem redan imorgon så det blir en snabb visit.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg